1. Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom, Zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ďalšími príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Účelom tohto reklamačného poriadku je upraviť postup pri uplatňovaní reklamácií spotrebiteľov na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu [názov e-shopu], ktorého prevádzkovateľom je [názov spoločnosti], so sídlom [adresa spoločnosti], IČO: [IČO spoločnosti].
2. Záručné podmienky
Na všetok tovar zakúpený prostredníctvom nášho e-shopu sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
3. Uplatnenie reklamácie
Kupujúci má právo uplatniť si reklamáciu na tovar, ktorý vykazuje vady alebo je v rozpore s kúpnou zmluvou. Reklamáciu je možné uplatniť nasledovnými spôsobmi:
Pri uplatnení reklamácie je potrebné uviesť číslo objednávky, popis vady a kontaktné údaje kupujúceho. Tovar na reklamáciu je potrebné zaslať na adresu prevádzkovateľa alebo ho doručiť osobne po predchádzajúcej dohode.
4. Postup pri reklamácii
Po obdržaní reklamovaného tovaru predávajúci posúdi oprávnenosť reklamácie. O prijatí reklamácie informuje kupujúceho emailom alebo telefonicky. V prípade oprávnenej reklamácie bude predávajúci postupovať nasledovne:
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodnú inak.
5. Náklady na reklamáciu
Ak je reklamácia oprávnená, kupujúci má právo na náhradu nevyhnutných nákladov spojených s doručením tovaru na reklamáciu (napr. poštovné). V prípade neoprávnenej reklamácie nie je kupujúci oprávnený požadovať náhradu týchto nákladov a zároveň je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru, ak o to predávajúci požiada.
6. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od [dátum účinnosti] a je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci si vyhradzuje právo na jeho zmenu. Zmeny reklamačného poriadku nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke e-shopu.
V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností v súvislosti s uplatnením reklamácie nás môžete kontaktovať na emailovej adrese [email spoločnosti] alebo telefónnom čísle [telefónne číslo spoločnosti].